Forum Edukacji Kulturalnej
  • Program konferencji
  • Więcej
  1. Strona główna
  2. Program konferencji
  • Dzień 1
    2024-11-25
  • Dzień 2
    2024-11-26
REJESTRACJA
  • Agenda
  • 08:45 - 10:00
  • 75 min
  • MAŁA RECEPCJA
Kawowanie - moderowanie
  • Warsztaty
  • 09:00 - 10:00
  • 60 min
  • SALA EDUKACYJNA C | PARTER

Spotkanie networkingowe inspirowane metodą Open Space Technology! To innowacyjne podejście do organizacji spotkań pozwala uczestnikom samodzielnie kształtować jego przebieg. Na początku każdy będzie mógł zaproponować interesujące go tematy oraz wskazać, z przedstawicielami jakich instytucji chciałby porozmawiać. Następnie, przy kawie, utworzymy mniejsze grupy dyskusyjne, które będą się dynamicznie zmieniać, umożliwiając wszystkim wartościowy networking. Open Space zakłada, że najcenniejsze rozmowy toczą się w nieformalnej atmosferze, dlatego uczestnicy mogą swobodnie przemieszczać się między grupami. Spotkanie poprowadzą doświadczone moderatorki: Julia Dmeńska i Karolina Grzegorzak.

  • Julia Dmeńska
    Julia Dmeńska
  • Aneta Birnbaum
    Aneta Birnbaum
Wsparcie oddechu - warsztat świadomej pracy z ciałem i oddechem
  • Warsztaty
  • 09:15 - 10:00
  • 45 min
  • AUDYTORIUM

Stres? Spięcię? Na tym warsztacie nauczysz się prostych technik, które pomogą Ci się zrelaksować i lepiej radzić sobie z napięciem. Poprzez proste ćwiczenia oddechowe i ruchowe odkryjesz, jak skutecznie wyciszać swój układ nerwowy. Nie potrzebujesz żadnego doświadczenia - wszystkiego nauczymy Cię od podstaw! Zabierz ze sobą wygodne ubranie (nie musi być sportowe) i ciepłe skarpetki, ponieważ ćwiczymy bez butów.

  • Zuza Sikorska
OTWARCIE
  • Agenda
  • 10:00 - 10:20
  • 20 min
  • AUDYTORIUM
  • Joanna Mytkowska
    dyrektorka MSN
  • Agnieszka Wyrwał
    przewodniczącą Komisji Kultury i Promocji Miasta Rady m.st. Warszawy
  • Beata Michalec
    przewodniczącą Komisji Edukacji Rady m.st. Warszawy
  • Anna Łukawska-Adamczyk
    kierowniczka Działu Edukacji MSN
Kultura dla klimatu, a klimat dla kultury.
  • Agenda
  • 10:20 - 10:50
  • 30 min
  • AUDYTORIUM

Wystąpienie dr. hab. Marcina Napiórkowskiego, dyrektora Muzeum Historii Polski.

  • dr hab. Marcin Napiórkowski
PRZERWA
  • Przerwa
  • 10:50 - 11:00
  • 10 min
  • FOYER KINA I BISTRO
Dialog jako narzędzie oddziaływania
  • Warsztaty
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • SALA EDUKACYJNA C | PARTER

Warsztaty poświęcone sztuce dialogu – podstawowego narzędzia komunikacji i budowania relacji. W trakcie spotkania uczestnicy poznają definicję dialogu oraz jego znaczenie, zarówno w życiu codziennym, jak i w kontekście edukacji kulturalnej. Poprzez ćwiczenia praktyczne zgłębimy, czym jest dobra rozmowa oraz jakie korzyści może przynieść świadomy dialog. Uczestnicy będą mieli także okazję do refleksji nad rolą dialogu w edukacji i kulturze. Warsztat zakończy się wspólnym podsumowaniem i wymianą doświadczeń.

  • Julia Dmeńska
    Julia Dmeńska
  • Aneta Birnbaum
    Aneta Birnbaum
Forum w forum - pierwsza grupa robocza o wypaleniu zawodowym - rekomendacje jak działać dalej
  • Warsztaty
  • 11:00 - 16:00
  • 300 min
  • SALA EDUKACYJNA A | poziom -1

76% osób aktywnych zawodowo doświadcza wypalenia, a nasza branża jest na nie szczególnie narażona. Jak pracować w kulturze, a dokładniej – w edukacji kulturalnej w Warszawie – aby uniknąć wypalenia zawodowego?Codziennie potrzebujemy energii do bycia kreatywnymi, budowania relacji i tworzenia wartościowych projektów. Jak zachować te siły na dłużej? Zapraszamy na 4-godzinne spotkanie w jednym z dwóch terminów (25 lub 26 listopada). Dowiesz się, jak rozpoznawać pierwsze symptomy wypalenia i jak się przed nim chronić. Co ważne - razem wypracujemy rekomendacje dla Biura Kultury, które zostaną wykorzystane w strategii rozwoju edukacji kulturalnej Warszawy. Twój głos ma znaczenie!

  • Karolina Pluta
Edukacja kulturalna - odsłony i definicje
  • Panel
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • AUDYTORIUM

Od czasu do czasu powracająca dyskusja „edukacja kulturalna czy kulturowa?” wydaje się sporem uważanym za jałowy: być może nie warto zajmować się semantyką, skoro praktyka jest najważniejsza (i pilnie potrzebna). Dla nas jednak będzie to punkt wyjścia do dyskusji o obecnych i nadchodzących wyzwaniach edukacji kulturalnej; nowych potrzebach wobec kultury; pułapkach partycypacji oraz (nowych) punktach styku pomiędzy edukacją a kulturą. Formuła panelu będzie angażować osoby uczestniczące na sali – liczymy na Państwa obecność!

  • Katarzyna Grubek
  • dr Bogna Kietlińska-Radwańska
  • dr Edyta Ołdak
  • Magdalena Tędziagolska
Oprowadzanie kuratorskie po wystawie Trudna miłość. Między placem a Pałacem
  • Oprowadzanie
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • GALERIA A

Prace prezentowane na wystawie "Trudnia miłość. Muzeum między placem i Pałacem" odnoszą się do współczesności, w której muzea stały się twórcami polityki, a przynajmniej pewnym jej zwierciadłem. Ale jaką reprezentują władzę i jakie mechanizmy pracy nad trudną historią świata? W duchu tej koncepcji osoby tworzące pierwszą wystawę w nowym budynku MSN-u postulują, by nowe Muzeum nie zamieniało się w „muzeum–mauzoleum” – rodzaj monumentalnego grobowca – lecz by było miejscem żywej komunikacji ze społeczeństwem za pomocą sztuki – miejscem poznawania i rozumienia świata.

  • Natalia Sielewicz
OBIAD
  • Przerwa
  • 13:00 - 14:00
  • 60 min
  • FOYER KINA I BISTRO
Dialog jako narzędzie oddziaływania
  • Warsztaty
  • 14:00 - 16:00
  • 120 min
  • SALA EDUKACYJNA C | PARTER

Warsztaty poświęcone sztuce dialogu – podstawowego narzędzia komunikacji i budowania relacji. W trakcie spotkania uczestnicy poznają definicję dialogu oraz jego znaczenie, zarówno w życiu codziennym, jak i w kontekście edukacji kulturalnej. Poprzez ćwiczenia praktyczne zgłębimy, czym jest dobra rozmowa oraz jakie korzyści może przynieść świadomy dialog. Uczestnicy będą mieli także okazję do refleksji nad rolą dialogu w edukacji i kulturze. Warsztat zakończy się wspólnym podsumowaniem i wymianą doświadczeń.

  • Julia Dmeńska
    Julia Dmeńska
  • Aneta Birnbaum
    Aneta Birnbaum
Nowe publiczności, nowe potrzeby – ku lepszemu zrozumieniu
  • Panel
  • 14:00 - 16:00
  • 120 min
  • AUDYTORIUM

Punktem wyjścia dla tej rozmowy są wnioski z badania edukacji kulturalnej w Warszawie, prowadzonego przez WOK – mianem „nowych publiczności” określamy grupy/osoby, dla których edukacja kulturalna (i oferta kulturalna w ogóle) nie była dotychczas projektowana: w kryzysach psychicznych i ekonomicznych, z różnym kapitałem społecznym i kulturowym, w tranzycjach, neuroróżnorodni, straumatyzowane, zmęczeni, z różnorodną mobilnością i z radykalnie różnymi światopoglądami. Zarówno kultura, jak i edukacja mierzą się z wyzwaniem, aby porzucić myślenie o docieraniu do bezosobowej „szerokiej publiczności” na rzecz dostrzegania potrzeb każdej osoby ją tworzącej: każdej uczestniczki kultury, każdego ucznia. Jak (współ)tworzyć ofertę dla radykalnie różnorodnej publiczności i jak modelować egalitarne uczestnictwo w kulturze? W jaki sposób wspierać kadry kultury – całe zespoły, nie tylko poszczególne osoby – w pracy z „nowymi publicznościami”? Spotkajmy się wokół tych pytań.

  • Beata Kwiatkowska
  • Olga Michalik
  • Aleksandra Wańczyk
  • Nina Gabryś-Janowska
Wyjazd do ośrodka Oczyszczalnia miejsce i warsztaty dobrostanowe
  • Warsztaty wyjazdowe
  • 14:00 - 21:00
  • 420 min
  • OCZYSZCZALNIA

Zapraszamy do udziału w inspirujących warsztatach, które pomogą zgłębić wpływ otoczenia, relacji i atmosfery na twórczość oraz współpracę w edukacji kulturalnej. Zapewniamy transport w obie strony! Podczas trzygodzinnych zajęć uczestnicy będą mieli możliwość odkrycia, jak przestrzeń oraz relacje wpływają na naszą kreatywność. W kameralnej atmosferze skupimy się na praktycznych działaniach twórczych i refleksji nad klimatem, w którym pracujemy jako edukatorzy i twórcy. Program warsztatów obejmuje różnorodne aktywności – od twórczych ćwiczeń po wspólne dyskusje – które pomogą uczestnikom lepiej zrozumieć, jak kształtować otoczenie sprzyjające współpracy i wymianie pomysłów. Główne cele warsztatów: Poznanie wpływu przestrzeni, relacji i atmosfery na proces twórczy oraz edukację kulturalną. Stworzenie otoczenia wspierającego kreatywność, otwartość i współpracę. Rozwój umiejętności twórczego myślenia i świadomego kształtowania klimatu sprzyjającego edukacji kulturalnej.

  • Iwona Miazga
    Iwona Miazga
  • Marek Kościółek
    Marek Kościółek
REJESTRACJA
  • Agenda
  • 09:00 - 10:00
  • 60 min
  • MAŁA RECEPCJA
Taniec jako kolektywna przestrzeń dialogu
  • Warsztaty
  • 09:15 - 10:45
  • 90 min
  • AUDYTORIUM

“Taniec jako kolektywna przestrzeń dialogu” to 1,5 godzinne zajęcia zapraszające do tańca rozumianego jako swobodna i przyjemna forma budowania dialogu i społecznej więzi. Są to warsztaty skierowane do wszystkich, których interesuje uczestnictwo i kontakt z własną cielesnością. Podczas zajęć, w oparciu o ćwiczenia wyrastające z tańca współczesnego i improwizacji kontaktowej, przyjrzymy się jak oddając głos ciału zaczynamy rozwijać kompetencje społeczne, umacniać się indywidualnie w tańcu w grupie. Choć wszyscy mamy ciało, inspirujące jest jednak to, że tak różnorodnie je rozwijamy i angażujemy. Na zajęcia osoby uczestniczące proszone są o zabranie wygodniej odzieży, butów sportowych oraz wody.

  • Weronika Pelczyńska
    Weronika Pelczyńska
Wsparcie oddechu - warsztat świadomej pracy z ciałem i oddechem
  • Warsztaty
  • 09:15 - 10:45
  • 90 min
  • SALA EDUKACYJNA C | PARTER

Stres? Spięcię? Na tym warsztacie nauczysz się prostych technik, które pomogą Ci się zrelaksować i lepiej radzić sobie z napięciem. Poprzez proste ćwiczenia oddechowe i ruchowe odkryjesz, jak skutecznie wyciszać swój układ nerwowy. Nie potrzebujesz żadnego doświadczenia - wszystkiego nauczymy Cię od podstaw! Zabierz ze sobą wygodne ubranie (nie musi być sportowe) i ciepłe skarpetki, ponieważ ćwiczymy bez butów.

  • Zuza Sikorska
Ekologia w kulturze
  • Prezentacja i dyskusja
  • 09:15 - 10:45
  • 90 min
  • SALA EDUKACYJNA A | poziom -1

Spotkanie “Ekologia w kulturze” skierowane jest do osób, które chciałyby w swoich działaniach wzmacniać prośrodowiskowe podejście. Jego celem jest uspójnienie wiedzy, podzielenie się dobrymi praktykami oraz zbudowanie świadomości ekologicznej dotyczącej powiązań między poszczególnymi obszarami funkcjonowania produkcji kultury. Wspólnie przedyskutujemy, z czego wynika potrzeba proekologicznych działań, jak zacząć zmianę oraz podważymy kilka mitów związanych z ekologią.

  • Ewa Chomicka
  • Anna Czaban
KAWA
  • Przerwa
  • 10:00 - 11:00
  • 60 min
  • FOYER KINA I BISTRO
Warszawski Potencjał Społeczny, czyli jak zwiększyć możliwości Waszej placówki/instytucji do podejmowania działań społecznych bez ponoszenia dodatkowych kosztów finansowych
  • Warsztaty
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • SALA EDUKACYJNA C | PARTER

Warsztat dla osób chcących działać na rzecz lokalnych społeczności. Rozpoczniemy od rozmowy o tym, czym są działania społeczne, jak można je tworzyć lub wspierać. Uczestnicy poznają inspirujące przykłady warszawskich inicjatyw, takich jak Miejsca Aktywności Społecznej, Spółdzielnia Kultury, ogrody społeczne, a także programy wolontariackie. Warsztat pozwoli na stworzenie planów, jak wykorzystać te inspiracje we własnych działaniach, wspierając współpracę i zaangażowanie wśród lokalnych społeczności.

  • Adam Kadenaci
Zwrot ku przyjemności
  • Prezentacja i dyskusja
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • SALA EDUKACYJNA A | poziom -1

Przyjemność, czyli co? Radość, szczęście, bezpieczeństwo, komfort, dobrostan, relaks, rekreacja, regeneracja, rezyliencja... Jak i czy dbamy o czas i miejsce dla przyjemności w programie naszych działań? Jak możemy tworzyć przestrzenie bezpieczne (safe spaces), także w ujęciu działań twórczych, które wspierają różnorodność? Jak kultura wpływa na zdrowie i dobrostan publiczności? Jak zadbać o dobrostan pracowniczy, by przeciwdziałać wypaleniu i budować przyjazne miejsca pracy? Co znaczył dawniej, a co znaczy dziś wypoczynek jako wymiar przyjemności? Jak w działaniach kulturalnych korzystać ze wsporników szczęścia, np. kontaktu z przyrodą? Ile przyjemności jest w działaniu, ile w zaniechaniu? Czy przyjemność idzie w parze ze sprawczością? Jak poszukiwać przyjemności w instytucjach zajmujących się trudnymi tematami, jak poszukiwać przyjemności w czasach, które wywołują dyskomfort? Czy przyjemność jest przywilejem, czy każda z osób ma do niej równy dostęp? Czy przyjemność ma granice oraz czy można ją zmierzyć? Zespół Muzealnego think-tanku: Przyjemność podzieli się efektami swojej pracy.

  • Ewa Chomicka
Forum w forum - druga grupa robocza o wypaleniu zawodowym - rekomendacje jak działać dalej
  • Warsztaty
  • 11:00 - 16:00
  • 300 min
  • SALA EDUKACYJNA B | poziom -1

"76% osób aktywnych zawodowo doświadcza wypalenia, a nasza branża jest na nie szczególnie narażona. Jak pracować w kulturze, a dokładniej – w edukacji kulturalnej w Warszawie – aby uniknąć wypalenia zawodowego?Codziennie potrzebujemy energii do bycia kreatywnymi, budowania relacji i tworzenia wartościowych projektów. Jak zachować te siły na dłużej? Zapraszamy na 4-godzinne spotkanie w jednym z dwóch terminów (25 lub 26 listopada). Dowiesz się, jak rozpoznawać pierwsze symptomy wypalenia i jak się przed nim chronić. Co ważne - razem wypracujemy rekomendacje dla Biura Kultury, które zostaną wykorzystane w strategii rozwoju edukacji kulturalnej Warszawy. Twój głos ma znaczenie!"

  • Karolina Pluta
Koalicja na Czas Chaosu
  • Prezentacja i dyskusja
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • KINOMUZEUM

Czy wspólne z innymi szycie palestyńskiej flagi może sprzyjać szerzeniu sprawiedliwości społecznej? W jaki sposób wystawiona w przestrzeni publicznej trumna zachęci przechodniów do refleksji na temat przemijania? Czy szałas - instalacja stworzona z resztek po codziennych obowiązkach może oddać doświadczenie osoby z ADHD? I w jaki sposób akcje artywistczne, oraz działania z obszaru sztuki mogą pomóc w mierzeniu się z doświadczeniem chaosu - tym osobistym, psychologicznym, ale i społecznym, geopolitycznym, związanym z kryzysami tego świata? Na te i wiele innych pytań od czerwca 2023 roku odpowiada Młodzieżowa Koalicja Perfomatywna czyli grupa osób w wieku 13-25, która wspólnie pracuje, za pomocą działań twórczych przyglądając się tematom społecznym i współczesnym wyzwaniom. W pierwszym roku tworzyli akcje performatywne i wystawę a teraz pracują nad podcastem. Opowiedzą o tym, co udało im się zrobić, jak sami i same radzą sobie z chaosem. Będzie szansa dowiedzieć się też, jak ten projekt próbuje radzić sobie z kwestią różnorodności grupy, połączenia potrzeb i marzeń wielu osób. Czeka Was opowieść o partycypacji, kolektywnych decyzjach, o tym, jak starsza młodzież może wspierać młodszą i na odwrót i w jaki sposób sojusze młodzieży i dorosłych mogą nas wszystkich ocalić od chaosu.

  • Łucja Hanna Górna
    Łucja Hanna Górna
  • Michael Lawranz
    Michael Lawranz
  • Martyna Michajliuk
    Martyna Michajliuk
  • Joanna Puchała
    Joanna Puchała
  • Kinga Stelmach
    Kinga Stelmach
  • Weronika Trus
    Weronika Trus
  • Iga Dzięgielewska
    Iga Dzięgielewska
  • Dorota Ogrodzka
    Dorota Ogrodzka
Oprowadzanie kuratorskie po wystawie Trudna miłość. Między placem a Pałacem
  • Oprowadzanie
  • 11:00 - 13:00
  • 120 min
  • GALERIA A

Prace prezentowane na wystawie "Trudnia miłość. Muzeum między placem i Pałacem" odnoszą się do współczesności, w której muzea stały się twórcami polityki, a przynajmniej pewnym jej zwierciadłem. Ale jaką reprezentują władzę i jakie mechanizmy pracy nad trudną historią świata? W duchu tej koncepcji osoby tworzące pierwszą wystawę w nowym budynku MSN-u postulują, by nowe Muzeum nie zamieniało się w „muzeum–mauzoleum” – rodzaj monumentalnego grobowca – lecz by było miejscem żywej komunikacji ze społeczeństwem za pomocą sztuki – miejscem poznawania i rozumienia świata.

  • Tomasz Fudala
OBIAD
  • Przerwa
  • 13:00 - 14:00
  • 60 min
  • FOYER KINOMUZEUM
Warszawski Potencjał Społeczny, czyli jak zwiększyć możliwości Waszej placówki/instytucji do podejmowania działań społecznych bez ponoszenia dodatkowych kosztów finansowych
  • Warsztaty
  • 14:00 - 16:00
  • 120 min
  • SALA EDUKACYJNA C | PARTER

Warsztat dla osób chcących działać na rzecz lokalnych społeczności. Rozpoczniemy od rozmowy o tym, czym są działania społeczne, jak można je tworzyć lub wspierać. Uczestnicy poznają inspirujące przykłady warszawskich inicjatyw, takich jak Miejsca Aktywności Społecznej, Spółdzielnia Kultury, ogrody społeczne, a także programy wolontariackie. Warsztat pozwoli na stworzenie planów, jak wykorzystać te inspiracje we własnych działaniach, wspierając współpracę i zaangażowanie wśród lokalnych społeczności.

  • Adam Kadenaci
Zwrot ku przyjemności
  • Prezentacja i dyskusja
  • 14:00 - 16:00
  • 120 min
  • SALA EDUKACYJNA A | poziom -1

Przyjemność, czyli co? Radość, szczęście, bezpieczeństwo, komfort, dobrostan, relaks, rekreacja, regeneracja, rezyliencja... Jak i czy dbamy o czas i miejsce dla przyjemności w programie naszych działań? Jak możemy tworzyć przestrzenie bezpieczne (safe spaces), także w ujęciu działań twórczych, które wspierają różnorodność? Jak kultura wpływa na zdrowie i dobrostan publiczności? Jak zadbać o dobrostan pracowniczy, by przeciwdziałać wypaleniu i budować przyjazne miejsca pracy? Co znaczyło dawniej, a co znaczy dziś wypoczynek jako wymiar przyjemności? Jak w działaniach kulturalnych korzystać ze wsporników szczęścia, np. kontaktu z przyrodą? Ile przyjemności jest w działaniu, ile w zaniechaniu? Czy przyjemność idzie w parze ze sprawczością? Jak poszukiwać przyjemności w instytucjach zajmujących się trudnymi tematami, jak poszukiwać przyjemności w czasach, które wywołują dyskomfort? Reprezentantka zespołu "Muzealnego think-tanku" opowie o zeszłorocznej edycji projektu, który podczas kilku zjazdów realizowanych przez ctzery partnerskie instytucje (Muzeum POLIN, BWA Wrocław, Goyki 3 Art Inkubator i Europejskie Centrum Solidarności) poszukiwał definicji i przestrzeni przyjemności w kulturze.

  • Ewa Chomicka
Klimat relacji - refleksja nad kondycją współpracy placówek/instytucji kultury
  • Prezentacja i dyskusja
  • 14:00 - 16:00
  • 120 min
  • KINOMUZEUM

Ta sesja posłuży jako inspiracja i zaproszenie do ekstrapolacji: Alicja Wójcik, dzieląc się doświadczeniami z dziedziny spółdzielczości, będzie wspólnie z osobami uczestniczącymi oraz z prowadzącą szukać zastosowań tej perspektywy w orbicie współpracy (szczególnie międzyinstytucjonalnej) w edukacji kulturalnej. Będziemy spoglądać na szkoły, instytucje kultury, skorzystamy z „mądrości targowisk” oraz spostrzeżeń inżynierów NASA.

  • dr Małgorzata Bakalarz-Duverger
    dr Małgorzata Bakalarz-Duverger
  • Alicja Wójcik
Wyjazd do ośrodka Oczyszczalnia miejsce i warsztaty dobrostanowe
  • Warsztaty wyjazdowe
  • 14:00 - 21:00
  • 420 min
  • OCZYSZCZALNIA

"Zapraszamy do udziału w inspirujących warsztatach, które pomogą zgłębić wpływ otoczenia, relacji i atmosfery na twórczość oraz współpracę w edukacji kulturalnej. Zapewniamy transport w obie strony! Podczas trzygodzinnych zajęć uczestnicy będą mieli możliwość odkrycia, jak przestrzeń oraz relacje wpływają na naszą kreatywność. W kameralnej atmosferze skupimy się na praktycznych działaniach twórczych i refleksji nad klimatem, w którym pracujemy jako edukatorzy i twórcy. Program warsztatów obejmuje różnorodne aktywności – od twórczych ćwiczeń po wspólne dyskusje – które pomogą uczestnikom lepiej zrozumieć, jak kształtować otoczenie sprzyjające współpracy i wymianie pomysłów. Główne cele warsztatów: Poznanie wpływu przestrzeni, relacji i atmosfery na proces twórczy oraz edukację kulturalną. Stworzenie otoczenia wspierającego kreatywność, otwartość i współpracę. Rozwój umiejętności twórczego myślenia i świadomego kształtowania klimatu sprzyjającego edukacji kulturalnej."

  • Iwona Miazga
    Iwona Miazga
  • Marek Kościółek
    Marek Kościółek
Zadaj pytanie
Dodaj ocenę
Organizator
Muzeum Sztuki Nowoczesnej

Pańska 3
00-124 Warszawa
Polska

Przydatne linki
  • Program konferencji
  • Prelegenci
Muzeum Sztuki Nowoczesnej 2025 © Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona stworzona dzięki MKonferencja - Aplikacja konferencyjna
Polityka prywatności